anotherdream

Bernkastel-kues

Publicerad 2011-05-11 13:07:12 i Allmänt,


Idag fick jag en ledig dag, känns jätteskönt och bra. Idag cyklade jag till Bernkastel-kues bara för att jag tycker att den staden är så fin. Satte mig på en café och köpte mig en smörgås med brieost på. Det var gott. På även hem åkte jag förbi ett netto och köpte mig några bananer och ett kinderägg. Alltid lika kul med överraskning men alltid lika besviken varje gång på att det kunde varit något roligare. Är nog lite förstor för sånt nu.

Igår var det ett ganska stort oväder här. Det åskade, blixtrade och regnade. Det var ingenting bokat på hela kvällen, klockan sju ringer det på en åtta som kommer och ska äta mat. Vid halv åtta går strömmen och det går inte att laga mat utan ström. Med lite fantasi så serveras det sallad med skinka och sparris till de åtta personerna som redan hade beställt andra varmrätter men eftersom det inte fanns någon ström får man försöka lösa situationen utifrån det. Gästerna var ändå nöjda och glad. Vi fick städa köket i mörkret och precis när vi är klara med städning kommer strömmen tillbaka. Gästerna ber om kaffe och jag går hem. Men åskan var bara borta ett litet tag senare på kvällen kom den tillbaka på nytt och det mullrade och blixtrade en hel del när jag försökte sova. jag var ganska trött och somnade på något konstigt vis ändå.

Jag har ingen aning om vad jag ska göra resten utav dagen. Bara slappa och ta det lugnt, kanske tar ett härligt varmt bad senare.

Ha det så bra!

Puss & Kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela