anotherdream

4 Maj

Publicerad 2011-05-04 20:05:37 i Allmänt,


Imorse cyklade jag till Bernkastel-kues, postade ett paket och tog lite bilder. Det har varit ganska fint väder, solen har lyst och himmelen har varit alldeles klarblå men det har dock blåst väldigt kallt vilket har gjort att det inte har varit så skönt att sitta ute ändå.

Hörde att det hade snöat i Sverige igår, helt otroligt det är ju maj nu. Det ska vara vår. I Tyskland har det varit vår/sommar sedan den 28 februari då jag kom hit.

Nu är vi inne i majmånad vilket innebär att hemresan inte är långt bort. Ska bli så skönt att få prata svenska igen och att folk förstår mig på mitt språk.

Idag kom det fram två cyklister till mig och frågade efter vägen. Jag har ju ingen aning, jag bor inte här jag är bara praktikant här i 3 månader. Jag förklarade att jag inte kunde hjälpa dom för att jag visste inte och att jag var från Sverige. Det här har hänt en annan gång, då stannade en bil och frågade efter vägen. Samma sak då, hade ingen aning om vart eller hur det skulle åka för att ta sig dit dom sökte. Bra hjälp man är:).

Imorgon är det jobb igen resten av veckan också. Nu har jag haft mina två lediga dagar, typiskt.

Ha det så bra!

Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela