anotherdream

Onsdag

Publicerad 2011-04-13 19:51:22 i Allmänt,

En helt vanlig onsdag i Tyskland. Vädret har varit växlande idag, ena stund sol andra stunden ingen sol. Idag har jag varit ledig, det var skönt. Tog cykeln och cyklade till Bernkastel-kues, köpte mig en glass och njöt av ledigheten och vädret. Jag gick in i en liten butik och tittade mig omkring lite. Helt plötsligt hör jag två personer som pratar svenska med varandra. Vad glad jag blev. När de kom närmare sa jag att det var roligt att ni också pratar svenska. Oj vad förvånade de blev. Pratade en stund om att jag var härnere på praktik och de hade åkt hemifrån i Januari och var påväg hemåt mot Sverige igen. Ibland är världen inte så stor som man tror.

Efter att jag kommit hem ställt tillbaka cykeln och låst den, går in och tänker att jag kanske ska springa lite eller iaf sitta och försöka få lite sol på mig en stund. Struntar i jackan eftersom mitt mål var att bli varm samtidigt som jag var väldigt varm efter cykelturen. Vilket jag absolut inte skulle ha gjort. I jackan har jag mina nycklar till huset, stänger jag dörren kommer jag inte in igen utan nycklar. Sagt och gjort. Kom inte på att jag saknade mina nycklar först när jag skulle öppna dörren och gå in igen. Suck. Som tur var stod Volkers bil utanför och det dröjde inte länge tills han kom ut och hjälpte så jag kom in och kunde hämta mina egna nycklar. Blev inte så mycket sol eller spring, fick nöja mig med Bernkastel-kues fram och tillbaka(16 km).

Tog ett varmt härligt bad efter en händelserik dag!

Ha det så bra!

Puss & Kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela