anotherdream

Hund på egna äventyr

Publicerad 2011-04-06 14:37:18 i Allmänt,

Idag lyser solen och det är snart dags för mig att gå till jobbet men först tänkte jag bara duktig och skriva ett inlägg här. Jag gick en sväng i byn innan lunchen för att vädret var så härligt. När jag har gått en bit och är nästan framme vid ett dagis så möter jag en liten vit vovve. Jättesöt. Den kommer utan att tveka glatt fram till mig och vill hälsa. Lite längre ifrån hör jag någon som ropar på sin hund. Jag förstår direkt att den här lilla rackare är på egna äventyr. Eftersom jag stod nästan mitt ivägen flyttar jag miig mot kanten och hunden följer glatt efter. Det började komma bilar och jag satte mig ner på huk för att hunden inte skulle spring ut på vägen.

Tillslut ser jag en äldre dam som blir jätteglad när hon ser mig med hunden. Hon pratar fort på tyska och säger att hon varit så orolig och att hon är överlyckliga att hunden är tillbaka. Hon tackar så mycket och jag fortsätter min upptäcksfärd.

Det är alltid trevligt när man kan hjälpa till och när människor man hjälper blir glad och att man får ett leende och tacksamhet tillbaka.

Nu är det dags för jobb någon viskade i mitt öra att det är fullbokat.

Ha det bra!

Puss & Kram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela